středa 10. ledna 2018

Nejlepší knihy roku 2017

Ahoj všichni!
Všechny vás vítám v roce 2018, pro mě byl rok 2017 opravdu úžasný. Jednou z věcí co mi minulý rok hodně přinesl byly knížky, a proto bych vám ráda chtěla v dnešním článku doporučit 5 za mě nejlepších knížek, které vyšly v roce 2017.



1. Falešný polibek ( Mary E. Pearson )

- Království Morrigan je ponořeno v tradicích a příbězích o dávném světě, ale některé tradice princezna Lia nemůže překousnout. Například sňatek s někým, koho nikdy nepotkala. To vše pouze kvůli zajištění politického
spojenectví.
Lia má všeho po krk a je připravena začít nový život. V den své svatby utíká do na míle vzdálené vesnice, kde se usazuje mezi obyčejnými lidmi a především dvěma záhadnými a přitažlivými muži – jedním princem,
kterého si měla vzít, a jedním vrahem, který má za úkol ji zabít. Obklopena tajemstvími a lžemi musí Lia odhalit nebezpečné skutečnosti, které otřesou celým jejím životem, zatímco se pomalu začíná zamilovávat do jednoho z dvou cizinců.

... Kniha mě opravdu překvapila, nečekala jsem od ní tolik. Musím říct, že druhá polovina knížky byla více napínavější, než ta první. Sympatické mi byly všechny 3 hlavní postavy (Lia, Rafe, Kaden). Chystám se na druhý díl ( Zrádné sdce) a doufám že tento díl bude stejně dobrý jako 1.



2. Čáry života ( Veronica Roth )

-Ve světě, kde vládne násilí a právo silnějšího, v galaxii, v které mnozí trpí, má každý člověk zvláštní dar. Většina dokáže ze svého daru vytěžit to nejlepší, ale Akos a Cyra jsou kvůli němu zneužívání. Cyra je sestrou tyrana, jenž vládne celému válečnickému národu, a má dar bolesti, kterou její bratr zneužívá k tyranizování svých nepřátel. Cyra však chce být něčím víc než nástrojem v bratrových rukách.
Akos pochází z mírumilovného národa a je nadevše oddaný rodině. Když ho společně s bratrem zatknou vojáci vyslaní Cyřinou rodinou, snaží se jen o jediné - zachránit bratra na úkor vlastního bezpečí. Akos a Cyra stojí před rozhodnutím - pomoci si navzájem a možná přežít, nebo přinést jeden druhému neodvratnou zkázu?

... Na tuhle knihu jsem byla zvědavá, protože od autorky mám ráda sérii Divergence. Doufala jsem, že kniha bude stejně dobrá a byla. Je to sice další kniha na pokračování ale opravdu u mě tahle kniha zabodovala. Tento rok byl u mě hodně o sci-fi a fantasy a myslím, že i tento rok tomu nebude jinak.


3. Selekce: Koruna ( Kiera Cass )

Poslední díl série Selekce.
- V Dceři došlo k výběru. Už je to dvacet let, co se do sebe princ Maxon a America zamilovali a jejich dcera Eadlyn je první princeznou, která může projít Selekcí. Eadlyn si nemyslela, že by mezi třiceti pěti cizími muži, mohla najít partnera, nebo dokonce pravou lásku. Srdce, ale někdy překvapí a Eadlyn teď čeká volba, lterá je mnohem obtížnější a mnohem důležitější, než si kdy myslela.

... Celou sérii jsem začala číst teprve minulý rok o letních prázdninách. Nadchlo mě to tak, že jsem všech 5 knížek + jednu doplňkovou přečetla za týden. Můžu říct, že tohle byly nejlepší knížky co jsem za rok 2017 přečetla.
Z koruny jsem měla celkem strach, protože předchozí díl Dcera mě nenadchla tolik jako první tři díly, ale poslední díl napravil celou reputaci. Eadlyn už mi nepřišla tolik nafoukaná a celkově v Koruně mi až přišlo, že skutečně otevřela oči... neříkám, že Dcera byla špatná ale kdybych měla vybrat nejlepší díl Dcera by to opravdu nebyla.
V pozadí nechyběla ani láska Maxona a Ameriky, o kterou jsem se bála, že v těchto dílech přijdu.


4. Ve tvých očích ( Nicolas Sparks )

- Colin Hancock má za sebou divokou minulost, a přestože se snaží žít správně, stále se nad ním vznáší hrozba vězení. Maria Sanchezová, dcera mexických přistěhovalců, je jeho zdánlivý opak; úspěšná, tvrdě pracující, dokonalá. Ani jeden nehledá vážný vztah, ale náhodné setkání na deštivé silnici zkříží jejich cesty nečekaným způsobem. Silně zakořeněné předsudky nakonec nejsou silné tak jako pouto, které se mezi nimi vytvoří. Nový román Nicholase Sparkse připomíná, že ti, kdo nás dokážou vidět v nejjasnějším světle, se zprvu mohou skrývat ve stínu...

... Byla to moje 2 knížka od autora a musím říct, že to bylo úplně něco jiného. Ano první půlka byla typická romantika, ale myslím, že druhá polovina stála za to, pro mě to bylo opravdu napínavé a čtivé. Je to něco jiného než celkově od Sparkse čekáme a tahle knížka určitě stojí za přečtení.










5. Lituji, čekají mě ( Agnes Martin- Lugand )

-Ambiciózní Yaël žije jen svou prací a nemá čas ani na přátele. Pak potká bývalého kamaráda Marka, který před lety bez vysvětlení zmizel. Yaël i díky němu nachází cestu ke svému zapomenutému bezstarostnému já. Uvědomuje si ale, že její city k Markovi nejsou kamarádské. To ji staví před nelehký úkol – najít rovnováhu mezi láskou a kariérou. Jak má…

... Ke knížce jsem se dostala zase díky autorky. Četla jsem její dvě knížky Šťastné lidi.  https://theteriens.blogspot.cz/2017/05/stastni-lide.html  K těmto knížkám jsem dotáhla svojí mamku, ségrun a i babičku. Nám všem se knížky líbily, až na moji ségru, která byla taková nejistá. Litují, čekají mě si myslím, že nebyla sice tak dobrá, ale i tak bych si knížku přečetla znova. Hlavní hrdinka mě chvílema už oprabdu štvala svojí posedlostí prací ale příběh měl hodně do sebe.







Mých oblíbených knížek za rok 2017 je mnohem víc, ale ty už jsou starší a vydány v dřívějších letech. 
Všechny knížky, které právě čtu nebo jsem přečetla a vzít si i nějakou inspiraci můžete najít na mém profilu Databáze knih. https://www.databazeknih.cz/uzivatele/teri1003-163651

Doufám, že se vám článek líbil a snad zase příště
Mějte se :)

Žádné komentáře:

Okomentovat